Monday, December 20, 2010

JoUrNeY

assalamualaikum..

   tak ada yg nak d taip2 cuma nak berkongsi "my journey". :) hati sebenarnya x berapa hepi sbb last week for 1 week fiqri x sihat menyebabkan fiqri kurus sgt2. sian fiqi.. saya mc binggung nak fikir pasal babysitter? sapa aa? dan yg paling membinggungkan saya n abi ialah "babysitter yg sedia ada". saya sgt2 la kesal kenapa la dlm lbh kurang masa sebulan ni saya ngan abi x perasan yg pergaulan fiqri dgn babysitter @ nama jolokan "MAK CIK" berubah sgt2. Fiqri mmg x mau sampai meronta2 klu d tinggalkan ngan mak cik dia.. rupany x tau sbb apa tp fiqri ni sdh takut sgt ngan mak cik dia ni smpai x kata mak cik tu yg dia bantah. ble plak dia bg fiqri tidur dlm sehari sampai 3x. kesian fiqri.. biarpun mata x ngantuk terpaksa jg pejam mata n baring sampai tertidur.. :(
     Dengan izin allah satu hari tu,abi x pegi kerja n perasan yg dlm jam 9.30pagi fiqri tdur. hah? sdgkn td jam7 pagi fiqri mx tdur? mcm mana ble tdur lg jam 9.30 pagi? bkn baby kecil ni sdh masuk 4 thn.. ishh.. kasihan fiqri..dr situ abi mula suruh saya tgk2 fiqri. jam10 pagi saya blk rmh fiqri blum tdur tp dlm 20 minit mcm tu mak cik tu sdh panggil fiqri suruh tdur. fiqri x berani bantah n hanya turut je.. sampai nak turun dr katil pun x berani. saya tanya fiqri "abg nak tdur ka?" fiqri just senyum & jawab "ya". "abg ngantuk?" fiqri jwb "emm.." jak. saya mula x sedap hati n mula gtau abi. 8.12.2010 (rabu) abi mula tegur mak cik tu, jgn terlalu bg fiqri tdur sbb mlm x dpt tdur kasian.. mak cik tu selamba jwb " budak mmg mau tdur supaya cpt besar". :(
   jumaat 10.12.2010 abi buat spotcheck. abi blk keja jam11 pagi. abi sampai fiqri sdh tdur..tp mak cik tu pura2 mcm bercerita ngan fiqri bila abi masuk bilik tgk fiqri rupa2ny tdur. abi tegur lagi dgn mak cik tu, np tdurkn fiqri awal? mak cik jwb x la.. jam12 dia tdur. mmg x logik sbb abi blk jam11 fiqri sdh tdur. ishh.. ishh..
   malam tu saya bercerita2 ngan fiqri.. fiqri mengadu yg mak cik ada marah abg, mak cik pukul kepala abg sbb abg tabur2 mkn coklat,abg nangis mak cik kc biar jak x sayang2 abg blk. hah? tekejut saya.. ee np pukul kepala pula..kesian fiqri. sedihnya.. ahad 12.12.2010 petang saya mula perasan kepala fiqri panas n mlm fiqri muntah2.. 1 minggu fiqri sakit demam panas, muntah2 n cirit birit. badan jd kurus sgt2.. n hari ni pas seminggu abg sakit, smlm saya n abi decide x mau sdh babysitter la sbb x mau fiqri tertekan ngan mak cik tu. :).
    Ya Allah aku bersyukur atas pertolonganMu.. Sesungguhnya Engkaulah yg maha mengetahui.. Engkaulah yg menyedarkan kami.. Engkaulah yg membantu kami dalam mendidik, membimbing anakku iaitu amanatMU ya Allah.

No comments:

Post a Comment